Honfoglaló 4. MAX
Honfoglaló 4. MAX
Anikó, Bence és Csilla osztálytársak. Mindhárman kiváló tanulók, egészséges versengés alakult ki közöttük. 2004 májusában a belőlük alakított csapat egy szellemi vetélkedőn egyszemélyes külföldi utat nyert. Rövid gondolkodás után úgy döntöttek, hogy az akkoriban igen népszerű Honfoglaló játék segítségével határozzák meg, ki utazhat. Aki egy hét alatt a legtöbb pontot éri el, az vehet részt az utazáson. 2004. június elsejétől minden nap játszottak egyszer, sőt szombaton és vasárnap kétszer is. Az eredményeket a tabulátorokkal tagolt honfi.txt állományba jegyezték fel. Az osztálytársakat is érdekelte a küzdelem, ezért a verseny után minden lényeges adatot szeretnének közreadni.
4. A „Győztes pontszám” oszlopának minden sorában — a „Végeredmény” sort is beleértve — határozza meg függvény segítségével az adott játékban elért legmagasabb pontszámot!
A legmagasabb pontszámot a MAX függvény segítségével tudjuk meghatározni.
MAX : Egy értékhalmazban szereplő legnagyobb számot adja meg. A logikai értékeket és szövegeket figyelmen kívül hagyja.
Képlete:
=MAX(szám1;szám2;....szám255)
szám1;szám2;....szám255 - az aktuális játék pontszámai gyerekenként - B3:D3
Képlete:
=MAX(B3:D3)
Az E3 cella jobb alsó sarkában levő zöld négyzet segítségével másoljuk végig a képletet a "Végeredmény" sorig.
Eredmény:
Hogyan oldanád meg?
5. A „Győztes személy” oszlopban minden fordulóban és a „Végeredmény” sorában határozza meg képlet segítségével a legtöbb pontot elérő személy nevét! A függvényt tartalmazó képletet úgy alkossa meg, hogy az a teljes tartományon belül hibamentesen másolható legyen!