Posta 8. SZŰRŐ

Posta 8. SZŰRŐ

 

Az egyik postai szolgáltatásokat végző hivatal forgalommérést végez, hogy az ügyfelek elvárásainak jobban meg tudjon felelni. A hivatal vezetőjéhez több panasz érkezett a hosszú várakozási idők miatt.
A postahivatal bejáratánál ügyfélhívó terminál üzemel, amely a szolgáltatás kiválasztása után sorszámot nyomtat, és ezt elektronikusan is rögzíti. A hivatal dolgozói az ügyfél kiszolgálásának befejezési idejét is elektronikusan rögzítik. A forrásállományban rendelkezésre áll az egyik munkanapon 8 és 9 óra között érkezett ügyfelek sorszáma, érkezési és távozási időpontja.

8. Gyűjtse ki a K1:N1 cellák alá a „csomag” szolgáltatást választók sorszámát, érkezési és távozási idejét, valamint a hivatalban töltött idejét (más adat róluk nem kell).

 Először szűrjük ki a SZŰRŐ függvénnyel a csomag szolgáltatást választókat az U2 cellától (mellékszámítás az O oszlop után, de  a következő feladat miatt érdemes az U oszlopban megjeleníteni)

SZŰRŐ - Tartományt vagy tömböt szűr

Képlete:

=SZŰRŐ(tömb; belefoglalás; (ha üres))

tömb - a cellatartomány, amit szűrni szeretnék : A2:E38 a szolgáltatás listájának táblázata

belefoglalás - melyik cellatartományból melyik adatra szeretnénk szűrni - a csomag szolgáltatás helye és megnevezése logikai függvényként leírva : C2:C38=H8

(ha üres) : "" , nincs üres, így ezt nem kell kiírni.

=SZŰRŐ(A2:E38;C2:C38=H8) 

 Eredmény:

kep_2024-08-16_163740721.png

Mivel ez a lista automatikus és tartalmazza a "csomag" kifejezést, ezért egyszerű hivatkozással átmásolom a helyére.

Tehát a K2 cellába ezt írom be: =U2

Figyeljünk, ha másoljuk, hogy az M2 cellába =X2 kerül, mert a "csomag" megnevezést nem szabad átvennie.

Az Érkezés, Távozás és Hivatalban töltött idő cellaformátumát változtassuk meg Idő formátummá.

Jelöljük ki az L2:N2 cellatartományt.

Kezdőlap - Szám - Idő

Eredmény:

kep_2024-08-16_164518338.png