Vetélkedő 6. SZUMHA

Vetélkedő 6. SZUMHA

 

Szomszéd város Fő Gimnáziumában informatikai vetélkedőt szerveztek, amelyen összesen hat feladatot kellett megoldani. A résztvevők minden feladatot egyszerre kaptak meg, a megoldást tetszőleges sorrendben készíthették el a rendelkezésre álló kevesebb, mint 1 óra alatt. A versenyzők az elkészült megoldást azonnal beadták. Ha a zsűri helyesnek találta azokat, feljegyezte a beadás időpontját. A verseny végén azok a cellák maradtak üresen, amelyekre az adott csapat nem tudott helyes megoldást adni.

6. A Pontszám oszlopban az Elérhető sorának felhasználásával számítsa ki, hogy az egyes csapatok hány pontot szereztek!

A pontok összesítése feltétellel történik vagyis, ha a csapat megoldotta a feladatot, akkor adja hozzá az összpontszámhoz a feladatra járó pontot.

Ehhez a SZUMHA függvényt használjuk.

SZUMHA - A megadott feltételnek vagy kritériumnak eleget tevő cellákban található értékeket adja össze

Képlete:

 =SZUMHA(tartomány;kritérium;összegtartomány), ahol k meghatározza azon számok halmazát, amelyeket össze szeretnénk adni.

tartomány - a B5:G5 , ahol megvizsgáljuk szerepel e adat

kritérium - ">0" vagyis nem üres

összegtartomány : amit össze szeretnénk adni, tehát a feladathoz tartozó pontok - le kell zárni, mert nem változhat - $B$3:$G$3.

Képlete:

 

 

=SZUMHA(B5:G5;">0";$B$3:$G$3)

A cella jobb alsó sarkában levő zöld négyzet segítségével másoljuk végig a képletet.

Eredmény:

vetelkedo6.jpg

 

Hogyan oldanád meg?

 

7. A versenyen nem csupán a végső pontszám szerinti legjobb csapatot díjazzák, hanem az egyes feladatok legelső helyes megoldóit is. A Legelső megoldás sorban feladatonként adja meg, mikor született a legelső helyes megoldás! A Különdíjas sorban hibamentesen másolható képlet segítségével határozza meg, hogy melyik csapaté a leggyorsabb megoldásért járó különdíj!