Vetélkedő 6. SZUMHA
Vetélkedő 6. SZUMHA
Szomszéd város Fő Gimnáziumában informatikai vetélkedőt szerveztek, amelyen összesen hat feladatot kellett megoldani. A résztvevők minden feladatot egyszerre kaptak meg, a megoldást tetszőleges sorrendben készíthették el a rendelkezésre álló kevesebb, mint 1 óra alatt. A versenyzők az elkészült megoldást azonnal beadták. Ha a zsűri helyesnek találta azokat, feljegyezte a beadás időpontját. A verseny végén azok a cellák maradtak üresen, amelyekre az adott csapat nem tudott helyes megoldást adni.
6. A Pontszám oszlopban az Elérhető sorának felhasználásával számítsa ki, hogy az egyes csapatok hány pontot szereztek!
A pontok összesítése feltétellel történik vagyis, ha a csapat megoldotta a feladatot, akkor adja hozzá az összpontszámhoz a feladatra járó pontot.
Ehhez a SZUMHA függvényt használjuk.
SZUMHA - A megadott feltételnek vagy kritériumnak eleget tevő cellákban található értékeket adja össze
Képlete:
=SZUMHA(tartomány;kritérium;összegtartomány), ahol k meghatározza azon számok halmazát, amelyeket össze szeretnénk adni.
tartomány - a B5:G5 , ahol megvizsgáljuk szerepel e adat
kritérium - ">0" vagyis nem üres
összegtartomány : amit össze szeretnénk adni, tehát a feladathoz tartozó pontok - le kell zárni, mert nem változhat - $B$3:$G$3.
Képlete:
=SZUMHA(B5:G5;">0";$B$3:$G$3)
A cella jobb alsó sarkában levő zöld négyzet segítségével másoljuk végig a képletet.
Eredmény:
Hogyan oldanád meg?
7. A versenyen nem csupán a végső pontszám szerinti legjobb csapatot díjazzák, hanem az egyes feladatok legelső helyes megoldóit is. A Legelső megoldás sorban feladatonként adja meg, mikor született a legelső helyes megoldás! A Különdíjas sorban hibamentesen másolható képlet segítségével határozza meg, hogy melyik csapaté a leggyorsabb megoldásért járó különdíj!