Testtömeg-index 9. FKERES
Felmérést végeztek a középiskolások között, amelyben rögzítették a tanulók testmagasságát (cm) és testtömegét (kg).
9. Adjon képletet, amely szövegesen is jellemzi a kapott értékeket minden diáknál! (30 és felette: elhízás; 25–30: túlsúly; 18–25: normális; 18 alatt: kóros soványság). Minden kategóriában az alsó határ benne van, de a felső nincs.) Az F – „Testalkat” – oszlopban jelenjenek meg a „kóros soványság”, „normális”, „túlsúly”, „elhízás” feliratok az előző oszlop értékeitől függően!
Írjuk be az F1 cellába : „Testalkat”
Írjuk be a következő táblázatot az A42 cellától kezdve.
0 - kóros soványság
18 - normális
25 - túlsúlyos
30 - elhízott
Keressük meg az FKERES függvénnyel, hogy az egyes tanulók hova tartoznak.
FKERES - Egy táblázat bal szélső oszlopában megkeres egy értéket, és a megtalált értékhez tartozó sorból a megadott oszlopban elhelyezkedő értéket adja eredményül; alapesetben a táblázatnak növekvő sorrendbe rendezettnek kell lennie.
Képlete:
=FKERES(keresési_érték; tábla; oszlop_szám; [tartományban_keres])
keresési_érték - a tanulók testtömeg indexe - E2 , zárjuk le az E oszlopot - $E2
tábla : az A42 cellától beírt táblázat. Lezárva - F4-gyel, mert minden tanulónál ezt kell végigkeresni - $A$42:$B$45
oszlop_szám 2, mert csak a szövegre van szükségünk
[tartományban_keres] : Opcionálisan megadhatja az IGAZ értéket, ha a visszatérési érték kereséséhez közelítő egyezést szeretne előírni, vagy a HAMIS értéket, ha pontos egyezést. Ha nem ad meg semmit, az alapértelmezett érték az IGAZ, vagyis a közelítő egyezés.
Képlet:
=FKERES($E2;$A$42:$B$45;2)
Másoljuk végig a képletet minden tanulónál.
Bővítsük az F oszlopot, hogy minden látszódjon.
Eredmény :

Hogyan oldanád meg?
10. Nevezze át a munkalapot „összes adat” névre!