Testtömeg-index 9. FKERES

Testtömeg-index 9. FKERES

 

Felmérést végeztek a középiskolások között, amelyben rögzítették a tanulók testmagasságát (cm) és testtömegét (kg).

9. Adjon képletet, amely szövegesen is jellemzi a kapott értékeket minden diáknál! (30 és felette: elhízás; 25–30: túlsúly; 18–25: normális; 18 alatt: kóros soványság). Minden kategóriában az alsó határ benne van, de a felső nincs.) Az F – „Testalkat” – oszlopban jelenjenek meg a „kóros soványság”, „normális”, „túlsúly”, „elhízás” feliratok az előző oszlop értékeitől függően!

Írjuk be az F1 cellába : „Testalkat

Írjuk be a következő táblázatot az A42 cellától kezdve.

0 - kóros soványság

18 - normális

25 - túlsúlyos

30 - elhízott

Keressük meg az FKERES függvénnyel, hogy az egyes tanulók hova tartoznak.

FKERES -  Egy táblázat bal szélső oszlopában megkeres egy értéket, és a megtalált értékhez tartozó sorból a megadott oszlopban elhelyezkedő értéket adja eredményül; alapesetben a táblázatnak növekvő sorrendbe rendezettnek kell lennie.

Képlete:

=FKERES(keresési_érték; tábla; oszlop_szám; [tartományban_keres])

keresési_érték - a tanulók testtömeg indexe - E2 , zárjuk le az E oszlopot - $E2

tábla : az A42 cellától beírt táblázat. Lezárva - F4-gyel, mert minden tanulónál ezt kell végigkeresni - $A$42:$B$45

oszlop_szám 2, mert csak a szövegre van szükségünk

[tartományban_keres] : Opcionálisan megadhatja az IGAZ értéket, ha a visszatérési érték kereséséhez közelítő egyezést szeretne előírni, vagy a HAMIS értéket, ha pontos egyezést. Ha nem ad meg semmit, az alapértelmezett érték az IGAZ, vagyis a közelítő egyezés. 

 Képlet:

=FKERES($E2;$A$42:$B$45;2)

Másoljuk végig a képletet minden tanulónál.

Bővítsük az F oszlopot, hogy minden látszódjon.

Eredmény : 

testtomeg-9.jpg

 

Hogyan oldanád meg?

 

10. Nevezze át a munkalapot „összes adat” névre!